Etter planen skulle merkevarehuset The Feelgood Company neste uke ha lansert en godterilinje som føres av Rema 1000 der Sophie Elise Isachsen er salgsideen.
Nå skriver TV 2 at Rema 1000 sperrer salg av produktet «Candygirl by Sophie Elise».
Rema 1000 skal ha sendt ut melding internt om at de velger å «fryse lanseringen» og at sukkervarene med navn Candy Girl er «sperret for salg i kasse», skriver TV 2.
– Situasjonen som er nå er uavklart. Derfor har vi valgt å holde igjen lansering inntil vi vet litt mer, sier Hege Rognlien i Rema 1000.
Hun bekrefter at det fortsatt er usikkert hvorvidt produktene kommer til å bli solgt eller ikke.
– Fordi situasjonen er så uavklart som den er, så er lanseringen midlertidig satt på hold.
– Vi vil gjøre en videre vurdering med leverandøren vår Scandza, forteller hun.
Den siste uken har det vært skrevet om et Instagram-bilde som Sophie Elise la ut til sine 590.000 følgere men senere slettet. Venninnen, som også var på bildet, holdt en pose med hvitt pulver.
Meningsløst at NRK skal investere i gaming-tv og Sophie Elise-fjas