Mener kundene er uhøflige

Avatar photo
Helge Lurås
Ansvarlig redaktør
Publisert 28. juli 2023 | 10:07

Butikkansatte opplever ofte at kunder ser på mobilskjermen når de kommer til kassa for å betale.

– Det skjer som regel hver dag, og man blir litt frustrert når man ikke får øyekontakt. Det er kanskje litt uhøflig, sier H&M-ansatt Lise Brodersen Arnø til NRK.

Hun mener det er rart. Kundene får ikke med seg at de ansatte sier hei.

Slikt opplever også Meny-ansatt Mia Sofie Sedberg.

– Vi liker jo når kundene sier hei. Hvis vi sier hei, og de ikke gir respons fordi de er på mobilen, så er det jo kanskje litt frekt, sier hun.

Professor og kommunikasjonsekspert Jan Svennevig liker ikke utviklingen.

– Det er uhøflig. Det å snakke med en butikkansatt er et møte man bør behandle med respekt. Man har ikke behov for mobilen, med mindre man bruker den til å betale.

mest lest