Valgdagen er her, og Høyre-leder Erna Solberg holder kortene tett til brystet om sin egen fremtid.
– Alle hvis og hva som skjer og sånt, det gidder jeg ikke svare på, sier Solberg til VG når hun blir spurt om hva som skjer dersom de rødgrønne får fortsette i regjering.
Hun minner om at kampen om velgerne avgjøres først når stemmene er telt opp:
– Nå jobber vi for å faktisk få velgerne til å stemme på oss, sier Solberg.
Samtidig erkjenner hun at flere av Høyres unge profiler kan miste stortingsplass dersom målingene slår til.
– Det er viktig for oss å løfte oss noen prosenter for å få de med i fremtiden, sier Høyre-lederen.
Solberg har ledet partiet siden 2004 og vært på Stortinget i 36 år. På spørsmål om hun kunne tenke seg en annen rolle, svarer hun spøkefullt:
– Kanskje det blir en velforening et sted som trenger noen som kan skrive høringsuttalelser.
