Gustav Iden tok en suveren seier i VM i Ironman-triatlon på Hawaii natt til søndag.
Konkurransen besto av 3,86 kilometer svømming, 180,2 kilometer sykling og 42 kilometer løping.
– Dette var så vanvittig tungt, sa en storfornøyd Gustav Iden i intervjuet etter seieren.
– Denne øya prøvde å ødelegge meg. Dette var episk, jeg er stolt og glad for at jeg har med meg Kristian på podiet, fortsatte han.
Iden satte løyperekord med sterke 7.40.24 timer.
Franskmannen Sam Laidlow ble sølvvinneren.
– Jeg er ikke sikker på om jeg orker å gjøre dette på nytt, sa en svært sliten men storfornøyd VM-vinner Gustav Iden i intervjuet etter løpet, som ble streamet på YouTube.
