Fellesforbundet varsler en ny opptrapping av streiken i hotell- og restaurantnæringen. Fra mandag 11. mai tas ytterligere 294 medlemmer i 36 bedrifter ut i streik.
Ifølge forbundet gjelder uttaket bedrifter blant annet på Lillehammer, Gjøvik, Brumunddal, Hamar og i Drammen.
– Streikeviljen og ønsket om å bidra er sterkt blant våre medlemmer, sier forbundsleder Christian Justnes i en pressemelding gjengitt av NRK.
Fellesforbundet opplyser samtidig at nye medlemmer vil bli tatt ut i streik dersom partene ikke kommer nærmere en løsning i konflikten med NHO Reiseliv.
Når den nye opptrappingen trer i kraft mandag morgen klokken 08.00, vil totalt 4.152 medlemmer i 322 bedrifter være rammet av streiken, ifølge forbundet.
Konflikten gjelder ansatte i hotell- og restaurantbransjen, og streiken har pågått etter at partene ikke kom til enighet i lønnsoppgjøret.
