I 2022 ble serberen Novak Djokovic sent hjem fra Australian Open fordi han nektet å vaksinere seg. En tilskuers påminnelse i år, stoppet ham ikke.
Fredag utvidet Djokovic sin seiersrekke på Melbourne Park til 31 i en tresetts seier over Tomas Martin Etcheverry.
I siste sett var det tie-break og fire matchballer til Djokovic.
Da Djokovic forberedte seg på å serve, hadde en fan i publikum noe å si:
«Bli vaksinert, kompis,» ropte fansen mens publikum mumlet og buet.
Djokovic tok seg en liten runde, gikk tilbake til linjen – og serverte et ess. Han var dermed videre fjerde runde av Australian Open.
The crowd heckles Novak Djokovic: “Get vaccinated!”
— Liz Wheeler (@Liz_Wheeler) January 20, 2024
Djokovic: Serves an ace.
😂 Gotta love it.
pic.twitter.com/itDEYPwlss
