Kranfører sov bak Trump under seremoni: – Nektet å ta selfie?

Avatar photo
Helge Lurås
Ansvarlig redaktør
Publisert 20. juni 2025 | 07:54

Under en seremoni på plenen foran Det hvite hus tidligere denne uken, ble Donald Trump tilsynelatende ignorert – eller i det minste ikke observert – av en kranfører som sov i førerhuset mens presidenten holdt tale bare få meter unna.

Hendelsen ble fanget på video da Trump deltok i en seremoni for å avduke to nye flaggstenger på 30 meter, som han senere omtalte som «de mest storslåtte stengene som er laget» på sin plattform Truth Social.

Trum håndhilste på arbeiderne i gule t-skjorter og poserte for bilder. Samtidig, i bakgrunnen, kunne man se kranføreren – iført solbriller og caps – sitte stille i førerhuset med lukkede øyne.

Flere i sosiale medier la merke til opptrinnet.
– Han gikk glipp av muligheten til å håndhilse på verdens viktigste mann, skrev en bruker på X.
– Lot han som han sov for å slippe unna en Trump-selfie? spurte en annen.

Flaggstengene ble reist på nord- og sørplenen, og markerer starten på en rekke planlagte endringer i Det hvite hus’ uterom. Ifølge The Telegraph vurderes det blant annet å asfaltere den ikoniske Rosehagen.

Trump har også satt sitt preg på innsiden av presidentboligen. Han skal blant annet ha hengt opp sitt eget politifoto og innført Mar-a-Lago-inspirerte gull-detaljer i en større oppussing av Det ovale kontor.

mest lest