En tredje amerikansk hangarskipstyrke har ankommet farvann nær Iran, noe som ytterligere øker USAs militære tilstedeværelse i regionen, skriver The Washington Post.
Ifølge avisen gjelder dette USS George H.W. Bush, som sammen med eskortefartøyer ankom området torsdag. Skipet er nå ett av tre amerikanske hangarskip i regionen, sammen med USS Gerald R. Ford og USS Abraham Lincoln.
Skipet har med seg tusenvis av soldater og dusinvis av kampfly.
US Central Command opplyser at styrken skal styrke USAs militære kapasitet i en periode der president Donald Trump legger press på Iran i forhandlingene om landets atomprogram.
Ifølge The WP er det uklart hvilke konkrete oppdrag hangarskipet vil få, men amerikanske styrker er forberedt på å gjenoppta militære operasjoner dersom det blir gitt ordre om det.
Trump uttalte torsdag at han ikke lar seg presse av situasjonen:
– Jeg er muligens den minst pressede personen som noen gang har sittet i denne stolen. Det er Iran som ikke har tid, sa Trump
